wij bieden full service

Volledige traceerbaarheid en klantbeleving

Het productpaspoort is een digitaal document dat bij transacties tussen bedrijven, over de keten heen, informatie geeft over producten”

Stap duurzaam voorwaarts op de manier waarop we naar producten kijken, met volledige traceerbaarheid, real-time zichtbaarheid en een ongeëvenaarde klantbeleving. Vanaf het productieproces tot in de handen van de consument, transformeer je product in een digitaal platform dat transparante informatie en boeiende verhalen biedt.

open normen voor circulariteit in Europa

In 2050 wil de EU een circulaire economie realiseren, met focus op hergebruik en recycling. Voor de mode- en textielmarkt geldt vanaf 2027 de verplichting om een Digital Product Passport (DPP) mee te leveren. Als cruciaal onderdeel van de Green Deal biedt het DPP inzicht in productspecificaties voor bevordering van hergebruik en recycling. Het paspoort bevat essentiële informatie over productbestanddelen, herkomst en de volledige levenscyclus.

Een Digital Product Passport (DPP) is als een digitaal identiteitsbewijs voor producten, met alle belangrijke informatie netjes op een rij. Het geeft details over duurzaamheid, circulariteit en hoe waardevol het product blijft voor hergebruik, revisie en recycling.

De DPP heeft vijf hoofddoelen

  • Het stimuleren van duurzame productie.
  • Het verlengen van de levensduur van producten en het creëren van nieuwe zakelijke kansen door circulaire waardebehoud en -extractie.
  • Consumenten helpen bij het maken van bewuste, duurzame keuzes.
  • De overgang naar een circulaire economie versnellen door efficiënter gebruik van materialen en energie.
  • Autoriteiten ondersteunen bij het waarborgen van naleving van regelgeving.

Digitale Productpaspoorten (DPP) zijn een krachtig middel om gedurende de levenscyclus productinformatie te verzamelen en delen. Ze illustreren duurzaamheid, milieukenmerken en recyclebaarheid. Het DPP registreert gegevens van de hele toeleveringsketen, inclusief grondstoffen en productie, en deelt deze met belanghebbenden, wat waarde en voordelen voor ecosystemen ontsluit.

DPP’s zullen binnenkort worden toegepast in essentiële sectoren zoals batterijen, voertuigen, textiel, elektronica, ICT, meubels, kunststoffen, bouw en chemicaliën. Tegen het einde van het decennium verwachten we dat alle industrieën volledig zullen profiteren van de voordelen van DPP’s, waardoor transparantie en waardecreatie worden versterkt.

Green Deal
De Europese Green Deal bevat een nieuwe groeistrategie voor Europa. Het doel ervan is de EU om te vormen tot een eerlijke en welvarende samenleving met een moderne en concurrerende economie en een netto nul uitstoot van broeikasgassen tegen 2050.
De toekomst van producten
In een wereld waar producten steeds meer veranderen van gewone tastbare voorwerpen naar geavanceerde digitale entiteiten, omarmen wij het idee dat producten getransformeerd kunnen worden tot traceerbare, slimme en waardevolle entiteiten. Ons doel is simpel: “Maak je producten traceerbaar, intelligent en waardevol.” Elke digitale ID is verbonden met een uniek item en biedt de mogelijkheid om de volledige levenscyclus ervan te volgen, vanaf de productie tot aan het recyclingproces.

GS1 suite of standards, elke product zijn eigen identiteit
De GTIN-identificator is vanaf het begin ontworpen voor open supply chains en is momenteel de meest gebruikte en wereldwijd geaccepteerde standaard voor productidentificatie. Deze standaard heeft een systeem geïntroduceerd dat diverse handelingen bij de retailer en binnen logistiek en supply chain-netwerken heeft gestroomlijnd, wat heeft geleid tot verkorte transactietijden. Het heeft een transformatie teweeggebracht en heeft bedrijven in staat gesteld om talrijke processen te digitaliseren.

Hoewel deze codes meestal worden geassocieerd met individuele producten, kunnen ze worden gebruikt om elke productgroep te identificeren, zoals een productverpakking, een doos of een pallet. Batches kunnen verder worden geïdentificeerd met behulp van het batch- of lotnummer, samen met andere gegevens zoals een vervaldatum.

Daarnaast is dat individuele items ook kunnen worden geïdentificeerd met een GTIN door toevoeging van een serienummer. (SGTIN)

CYCLUS
Digitaal Product Paspoort

Vastleggen

Verzamel gegevens van producten gedurende hun volledige levenscyclus en creëer een allesomvattende digitale identiteit voor elk item.

Verbinden

Deel productinformatie en boeiende verhalen via jouw product portfolio.

 

Benutten

Vergroot de mogelijkheden van jouw producten met next-gen services en innovatieve bedrijfsmodellen.

MERKEN EN CONSUMENTEN
VERBINDEN VIA PRODUCTEN

Transformeer producten in een nieuw kanaal

Direct Acces

Herkomst

Samenstelling

Gebruik

Reparatie

Recycling

User Experience

Download White Paper

Digitaal Product Pasport

4 + 13 =

INSPIRATIE BESTAAT, MAAR DIE KOMT ALLEEN
ALS JE AAN HET WERK BENT.

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd in samenwerking?
Vul dan gewoon de onderstaande formulier  in.

11 + 12 =