WIJ BIEDEN FULL SERVICE

CONNECTEDPRINT GEEFT TOEGEVOEGDE WAARDE AAN DE GEBRUIKER, VOOR, TIJDENS EN NA DE VERKOOP

Meer beleving van je merk door printcampagnes interactief te maken en meer resultaat halen uit je budget. 

Print wordt meer dan een verleider, informatiedrager en container.

PRINT VERBINDT!

 

print is het startpunt voor omnichannnel oplossingen

Creëer beleving op de winkelvloer

Laat je product of merk tot leven komen.
Consumenten kunnen producten direct scannen middels NFC of QR en beleven het merk als nooit te voren. Alle handelingen zijn meetbaar waardoor je direct inzicht hebt of je campagnes succesvol zijn.

Creëer digitale ervaringen

Beloon je klanten en ontvang data, zodat hiermee loyaliteit ingezet kan worden.
Het veranderde consumenten gedrag verlangt om meer te weten van de klant, persoonlijke aanbiedingen te doen en volledige service te leveren.

proximity marketing
QR of nfc?

Proximity marketing maakt gebruik van snel reagerende codes om de kloof tussen offline en online kanalen te overbruggen. Deze QR-codes of NFC chips worden op strategische locaties opgesteld zodat de gebruiker deze met hun smartdevice kunnen scannen of tappen om zo toegang te krijgen tot informatie over het product, merk, aanbod of actie.

Scans en taps zijn volledig meetbaar, waardoor realtime gezien kan worden of de campagne succesvol is.

Snel scannen met QR

QR, de zwart witte blokjes die iedereen kent.
Al ruim 10 jaar kunnen deze worden toegepast voor onder andere marketingdoeleinden. Sinds Corona is de QR code bezig met een comeback. Met de nieuwe generatie smartphones is er geen aparte app meer nodig om deze te scannen, de camera van de smartphone herkent dat er een QR code wordt gescand.
Dit verklaart de comeback van de QR code.

QR voluit ‘Quick-Response’ code, is verwant aan de barcodes die op verpakkingen worden gebruikt. 

In Azië worden QR codes al jaren gebruikt voor betalingen. Tegenwoordig kan je QR codes veel meer laten doen dan alleen verwijzen naar een landingspagina of bijvoorbeeld een V-card.

ProWings maakt gebruik van ‘dynamische’ QR codes zodat je nooit meer de melding error 404 pagina niet gevonden krijgt.
Wij kunnen achteraf de content wisselen van bijvoorbeeld een website naar een augmented reality showreel.

NFC, tappen zonder poespas

Near Field Communication kortweg NFC is een minder bekende technologie. Ondanks dat iedereen hier dagelijks gebruik van maakt, bijvoorbeeld wanneer je contactloos met je pinpas of smartphone betaald.
Met NFC ’tap’ je om een bepaalde actie te doen.

Met NFC kan je veel meer dan met een QR code, zo kan er zowel code gelezen als ontvangen worden. Je kunt het gebruiken om informatie twee kanten op uit te wisselen. Dankzij NFC kan de smartphone zowel als pinpas of spaarkaart worden gebruikt, de bonuspunten van de supermarkt kunnen meteen op de spaarkaart gezet worden.

Ook NFC heeft nooit écht zijn echte intrede gedaan omdat het simpelweg nooit goed is bekend gemaakt.

Nu banken Apple Pay, google Pay en Samsung Pay etc. omarmen zie je dat de consument bekend raakt met NFC.
Tappen zal op den duur net zo’n gemeengoed worden als contactloos betalen.

Functionaliteiten QR en NFC:

  • Naar website, landingspagina of social media pagina sturen
  • Video, afbeeldingen laten zien
  • Productinformatie geven
  • Gemakkelijk review laten geven
  • Bellen of WhatsAppen naar een specifiek nummer
  • Toegangskaart tot evenement
  • Dynamische content gebaseerd op tijdstip, periode, taal en land  

Extra functionaliteiten NFC:

  • Gebruiker kan profielen op smartphone aanpassen
  • Betalingen volbrengen
  • Automatische check-in op Facebook
  • Betalen en tegelijkertijd spaarpunten opnemen
  • Uitwisselen van bestanden, visitekaartjes en andere informatie tussen verschillende devices.

Multichannel

Mix je offline en online communicatie. Maak van je fysieke producten een extra verkoop- en mediakanaal.

Meten is weten

Zie wat er gebeurt vóór, tijdens en ná de verkoop. Begrijp hoe consumenten omgaan met je merk of producten.

Bescherm je merk

Laat de consument weten of ze een origineel product aankopen. Voorkom merk of product vervalsingen.

AUGMENTED REALITY

Augmented reality kortweg AR is een verzamelterm voor alle technologie waarbij de realiteit en de virtuele wereld met elkaar samensmelten.

Deze techniek wordt gebruikt voor 3D mockups, animaties en beleving.

AR kan worden geactiveerd met een QR code en/of NFC chip maar ook met een ‘native app’. AR is een extra informatielaag welke wordt toevoegt aan de realiteit, het beeld welke je met de camera van je smartphone bekijkt.

AR is de laatste jaren zeer populair geworden met dank aan de technische ontwikkelingen van de smartdevices.

Augmented Reality vanuit print

Augmented Reality en 360-view voor eCommerce

BEELD HERKENNING

In tegenstelling tot QR of NFC, gebruik je voor ‘Image Recognition’ een ‘native app’ waarmee je het beeld scant. Voor deze techniek maken we gebruik van verschillende apps. Vaak wordt het beeld voorzien van een tracker, welke de app herkent, maar nog belangrijker, dat de consument ook weet dat de afbeelding gescand kan worden.

RFID

radio-frequency identification

RFID is vergelijkbaar met barcodering, gegevens van een tag of label worden gescand door een apparaat. RFID heeft echter verschillende extra features ten opzichte van QR of NFC. Het meest opvallende is dat RFID-scanners buiten het gezichtsveld kunnen worden geplaatst, terwijl QR-codes en NFC chips van dichtbij moeten worden gescand.

Wat is RFID?

Radio Frequentie Identificatie kortweg RFID, is een manier om objecten automatisch te kunnen identificeren.

Simpel gezegd bestaan ​​RFID-systemen uit drie verschillende componenten:
een RFID-tag of -label, een RFID-lezer en een antenne. De lezer verzameld informatie uit de tags en vergelijkt deze met de database in de cloud.

RFID-tags zijn er in verschillende vormen, maten en materialen. De meest bekende zijn de badges voor werknemers en keycards voor hotels. Meestal gemaakt van duurzaam plastic en de tag is ingebed tussen twee lagen plastic en zijn passief of actief. Passieve tags worden het meest gebruikt, omdat ze geen voeding nodig hebben. Actieve tags hebben een ingebouwde voeding (bijvoorbeeld een batterij), waardoor ze te allen tijde gegevens kunnen verzenden.

RFID voordelen

  • Scannen over grotere afstand
  • Kan in een keer vele objecten tegelijk scannen
  • Passieve of actieve tags
  • Dedicated lezer
  • Systeem Integratie
  • ISO-18000-6C EPC klasse 1 Gen 2

RFID is geschikt voor:

  • Transport en distributie
  • Voorraadbeheer
  • Behaalde resultaat
  • Track & Trace
  • Toegangs controle 
  • ID-badge
  • Voorraadketenbeheer
  • Namaakpreventie

Inspiratie bestaat, maar het komt pas langs als je aan het werk bent

Ben je geïnteresseerd? Stuur ons een berichtje.

8 + 13 =