WIJ BIEDEN FULL SERVICE
CONNECTEDPRINT GEEFT TOEGEVOEGDE WAARDE AAN DE GEBRUIKER, VOOR, TIJDENS EN NA DE VERKOOP
Meer beleving van je merk door printcampagnes interactief te maken en meer resultaat halen uit je budget.
Print wordt meer dan een verleider, informatiedrager en container.
PRINT VERBINDT!
print is het startpunt voor omnichannnel oplossingen
Creëer beleving op de winkelvloer
Laat je product of merk tot leven komen.
Consumenten kunnen producten direct scannen middels NFC of QR en beleven het merk als nooit te voren. Alle handelingen zijn meetbaar waardoor je direct inzicht hebt of je campagnes succesvol zijn.
Creëer digitale ervaringen
Beloon je klanten en ontvang data, zodat hiermee loyaliteit ingezet kan worden.
Het veranderde consumenten gedrag verlangt om meer te weten van de klant, persoonlijke aanbiedingen te doen en volledige service te leveren.
proximity marketing
Proximity marketing maakt gebruik van dynamische codes om naadloze verbindingen tussen offline en online kanalen te creëren. Deze codes, zoals QR-codes en NFC-chips, worden strategisch geplaatst op locaties waar gebruikers ze gemakkelijk kunnen scannen of tappen met hun mobiele telefoon. Hierdoor kunnen gebruikers direct toegang krijgen tot informatie over producten, merken, aanbiedingen of acties. Een belangrijk voordeel van deze aanpak is dat de scans en tappen volledig meetbaar zijn, waardoor marketeers in real-time kunnen beoordelen of hun campagne succesvol is.
Snel scannen met QR
QR voluit ‘Quick-Response’ code, de zwart witte blokjes die iedereen kent.
Al ruim 10 jaar kunnen deze worden toegepast voor onder andere marketingdoeleinden. Sinds Corona is de QR code bezig met een comeback. Met de nieuwe generatie smartphones is er geen aparte app meer nodig om deze te scannen, de camera van de smartphone herkent dat er een QR code wordt gescand. Dit verklaart de comeback van de QR code.
Prowings maakt gebruik van ‘dynamische’ QR codes zodat je nooit meer de melding error 404 pagina niet gevonden krijgt.
Wij kunnen achteraf de content wisselen van bijvoorbeeld een actie landingspagina naar een productpagina.
NFC, tappen zonder poespas
NFC, of Near Field Communication, is een minder bekende technologie, maar we gebruiken het dagelijks, bijvoorbeeld wanneer we contactloos betalen met onze pinpas of smartphone. Met NFC kun je ’tappen’ om bepaalde acties uit te voeren. Het biedt meer mogelijkheden dan een QR-code, omdat het zowel codes kan lezen als verzenden, waardoor tweerichtingsinformatie-uitwisseling mogelijk is. Je kunt je smartphone gebruiken als betaalkaart of spaarkaart, waarbij supermarktpunten direct op je spaarkaart worden bijgeschreven.
Nu contactloos betalen gemeengoed is geworden, begint NFC bekender te worden, vooral nu banken diensten zoals Apple Pay, Google Pay en Samsung Pay omarmen. Op de lange termijn zal ’tappen’ net zo gebruikelijk worden als contactloos betalen.
Functionaliteiten QR en NFC:
- Naar website, landingspagina of social media pagina sturen
- Video, afbeeldingen laten zien
- Productinformatie geven
- Gemakkelijk review laten geven
- Bellen of WhatsAppen naar een specifiek nummer
- Toegangskaart tot evenement
- Dynamische content gebaseerd op tijdstip, periode, taal en land
Extra functionaliteiten NFC:
- Gebruiker kan profielen op smartphone aanpassen
- Betalingen volbrengen
- Automatische check-in op Facebook
- Betalen en tegelijkertijd spaarpunten opnemen
- Uitwisselen van bestanden, visitekaartjes en andere informatie tussen verschillende devices.
Multichannel
Mix je offline en online communicatie. Maak van je fysieke producten een extra verkoop- en mediakanaal.
Meten is weten
Zie wat er gebeurt vóór, tijdens en ná de verkoop. Begrijp hoe consumenten omgaan met je merk of producten.
Bescherm je merk
Laat de consument weten of ze een origineel product aankopen. Voorkom merk of product vervalsingen.

AUGMENTED REALITY
Augmented reality kortweg AR is een verzamelterm voor alle technologie waarbij de realiteit en de virtuele wereld met elkaar samensmelten. Deze techniek wordt gebruikt voor AR, VR, 3D mockups, animaties en beleving. AR kan worden geactiveerd met een QR code en/of NFC chip maar ook met een ‘native app’. AR is een extra informatielaag welke wordt toevoegt aan de realiteit, het beeld welke je met de camera van je smartphone bekijkt. AR is de laatste jaren zeer populair geworden met dank aan de technische ontwikkelingen van de smartdevices.
eCommerce 360°- beelden
Digitale twins bieden klanten een unieke productervaring door een realistische en interactieve weergave van producten te bieden. Hierdoor worden aarzelingen bij aankopen geminimaliseerd, worden retourkosten sterk verminderd, wordt het klantvertrouwen versterkt, de tevredenheid verbeterd, en uw webshop wordt gezien als de voorkeurskeuze voor online winkelen.
BEELD HERKENNING
In tegenstelling tot QR of NFC, gebruik je voor ‘Image Recognition’ een ‘native app’ waarmee je het beeld scant. Voor deze techniek maken we gebruik van verschillende apps. Vaak wordt het beeld voorzien van een tracker, welke de app herkent, maar nog belangrijker, dat de consument ook weet dat de afbeelding gescand kan worden.
RFID
radio-frequency identification
RFID is vergelijkbaar met barcodering, gegevens van een tag of label worden gescand door een apparaat. RFID heeft echter verschillende extra features ten opzichte van QR of NFC. Het meest opvallende is dat RFID-scanners buiten het gezichtsveld kunnen worden geplaatst, terwijl QR-codes en NFC chips van dichtbij moeten worden gescand.
Wat is RFID?
Radio Frequentie Identificatie kortweg RFID, is een manier om objecten automatisch te kunnen identificeren.
Simpel gezegd bestaan RFID-systemen uit drie verschillende componenten:
een RFID-tag of -label, een RFID-lezer en een antenne. De lezer verzameld informatie uit de tags en vergelijkt deze met de database in de cloud.
RFID-tags zijn er in verschillende vormen, maten en materialen. De meest bekende zijn de badges voor werknemers en keycards voor hotels. Meestal gemaakt van duurzaam plastic en de tag is ingebed tussen twee lagen plastic en zijn passief of actief. Passieve tags worden het meest gebruikt, omdat ze geen voeding nodig hebben. Actieve tags hebben een ingebouwde voeding (bijvoorbeeld een batterij), waardoor ze te allen tijde gegevens kunnen verzenden.
RFID voordelen
- Scannen over grotere afstand
- Kan in een keer vele objecten tegelijk scannen
- Passieve of actieve tags
- Dedicated lezer
- Systeem Integratie
- ISO-18000-6C EPC klasse 1 Gen 2
RFID is geschikt voor:
- Transport en distributie
- Voorraadbeheer
- Behaalde resultaat
- Track & Trace
- Toegangs controle
- ID-badge
- Voorraadketenbeheer
- Namaakpreventie
Breng je media tot leven met een goed gesprek!
Laten we praten en samen de mogelijkheden ontdekken.
INSPIRATIE BESTAAT, MAAR DIE KOMT ALLEEN
ALS JE AAN HET WERK BENT.
Geïnteresseerd? Stuur ons een bericht.